UPSI or MATRIKS? Which one better?
Greetings fellas :) How're you doing? Well for me, harini keputusan UPU untuk kemasukan IPTA/Politeknik dah diumumkan. And guess apa yang saya dapat?



Yeah, saya dapat UPSI for Diploma Sains Matematik. Alhamdulillah, bersyukur sangat. Lagipun ni first choice saya. Tapi bila nak difikirkan balik, diploma 3 tahun and then saya kena sambung Ijazah for another 3/4 years. That will take 7 years. But kalau saya masuk matriks, cuma 1 tahun and then sambung Ijazah 4 tahun. Dekat sini, saya dapat jimat setahun. And sekarang saya dilema nak pilih yang mana. UPSI or MATRIKS? Orang kata kena ikut hati sendiri tapi masalahnya hati saya pun tak tahu nak pilih mana. Hmm :/ Silap hari bulan saya main tan tan tut je --'

Ramai kawan yang dapat tawaran masuk U, nak masuk U. Diorang suma tolak matriks jauh jauh. Mengapakah? .____. Anyway, I wish you guys the best ok :)



[ 13 comments ]