Ma first niece
Assalamualaikum. Greetings semua :) How was your day? I hope everything is fine tambah lagi sekarang musim jerebu, everynight nak tidur mesti batuk-batuk. As for me, sem break will be over soon (to be exact tomorrow *crying emoji*) and my 2nd year in UUM will begin. Sedih nak tinggalkan rumah even bila duduk rumah mereput je. Hahaha.

So, last week, my family and I went to Kelantan to visit my very first niece. Anak buah yang sulong sekali! Siapa tak excited kan dapat anak buah. Along the way to Kelantan, my mouth never shut sebab excited sangat sampaikan abang suruh berzikir. Kau bayangkan 7 jam perjalanan asyik potpet je. Kalau tak potpet, tengok video niece aku ni. Hahaha comel sangat dia dalam video buatkan aku lagi terkinja-kinja nak jumpa dia.



Hari pertama dia dilahirkan dekat bumi ni :D Look how chubby she is. Rasa nak makan je pipi dia tu.


Around 4 p.m. macam tu kitorang sampai rumah mertua abang aku. And the first thing kitorang buat, serbu mochi ni. Hahaha tak senonoh perangai. Niece aku ni satu je aku geram, time kitorang pegang dia taknak buka mata, tidur je. Bila kitorang dah balik, abang send video, elok je mata dia terbuka. Hahaha. 

Esok harinya, Majlis cukur jambul. Semua family aku tolong cukurkan bergilir-gilir. Hihu nanti bila dia besar, ada la benda nak cerita "Kamu waktu kamu bayi dulu, maksu yang cukurkan rambut kamu yang lebat tu, tahu". But seriously, rambut dia memang lebat sampai kedahi, sama macam aku masa kecil-kecil dulu luls. Btw, aku pun tak decide nak gelarkan diri apa. Maksu? Makcik? Acu? Hahaha I'll decide later. Till the next post. ASSALAM :)


Nur Aisyah Farhana ni tidur je geram aku hahaha.


[ 0 comments ]